Burberry introduserer Hero, Riccardo Tiscis første duft for Burberry. En ny maskulin ånd som utforsker huskodene for dualitet, motsetninger og kraften i dyreriket. En mann på jakt etter transformasjon og metamorfose som et nytt moderne heltemot. Burberrys visjon om moderne heltemot utfordrer de tradisjonelle stereotypiene om maskulinitet og styrker mennesket til å forvandle seg. Med en positiv og heroisk ledelse speiler mann og hest hverandre i sine bevegelser, og presser sine fysiske grenser for å forvandle seg til en mytisk skapning, som en metafor for personlig transformasjon. En ny mann. En helt. Gåtefull og eventyrlysten, Burberry Hero omfavner dualitet: styrke og subtilitet, kraft og medfølelse, atletikk og kreativitet. Burberry Hero Fragrance er et fortryllende ekteskap av styrke og friskhet, som indikerer den moderne mannens dualitet av kraft og sensibilitet. Frisk, lysende og dristig, duften blir lysnet opp med glitrende bergamott og forfrisket med einer og sort pepper. Juniper, en klassisk britisk ingrediens i parfymerens palett, bringer en levende friskhet til duften, og fordypes av en trio av varme sedertreoljer fra tre distinkte fjellkjeder; Virginias Apalacia, Atlasfjellene i Afrika og Himalaya i Asia. Burberry Hero-flasken er en moderne reimaginasjon av Burberry Fragrance av Riccardo Tisci – med TB-preget monogram for første gang. Sterk og moderne, som duften den bærer. Dens kantede form er en abstrakt nytolkning av en hests hov, gravert med den buede Burberry-logoen.
- Woody